60603

Elindul Kecskeméten a Gondoskodó Szolgálat

Mi ez?

Ez egy olyan, elsősorban az egyedülálló, 65 év feletti időseknek, illetve általában a kecskeméti időseknek szóló szolgáltatás, amely az alapvető élelmiszerek, tisztálkodási szerek és a gyógyszerek beszerzésének megkönnyítésére törekszik önkéntesek bevonásával.

Hol található, mik az elérhetőségei?

A Hírös Agora Nonprofit Kft. Deák Ferenc tér 1. szám alatti épületében működik hétfőtől péntekig 8.00 és 18.00 óra között. Telefonszáma: +36-76-503-892, +36-20-556-34-02, email címe pedig: gondoskodas@hirosagora.hu. FONTOS: a Szolgálat alapvetően egy telefonos diszpécserszolgáltatás, ezért nem személyes megkeresésen alapul! Hívni kell telefonon, vagy emailben keresni!

Mi a célja?

A Szolgálat nem kívánja helyettesíteni a családot. Ugyanakkor támogatni szeretné azokat az időseket, akik felelősen gondolkodva otthon kívánnak maradni ebben a koronavírus-helyzetben, illetve akik magányosak, egyedülállóak, vagy bármely ok miatt nem, vagy kevésbé számíthatnak családjukra, ismerőseikre. Nekik is jó tudni, érezni, hogy nincsenek egyedül ebben a krízisidőszakban sem.

Hogyan működik a szolgáltatás?

A szolgáltatást igénylő felveszi a kapcsolatot a diszpécserrel (telefon, vagy e-mail), aki rögzíti az adatokat és a kéréseket. A segítségre szorulók védelmében megbeszélnek egy jelszót.

A diszpécser eljuttatja a kérést az önkénteseknek, akik elvégzik a bevásárlást és az igénylőnek házhoz viszik a kért termékeket. (Mindez szoros anyagi elszámolás mellett.) A beszerzés, vásárlás a tervek szerint hétfőtől péntekig 14 és 18 óra között történik, így a kiszállítás minden esetben a délutáni, kora esti órákban valósul meg. Fontos, hogy a jelszó elhangzása nélkül a Szolgálatot igénybe vevők ne álljanak szóba a hozzájuk becsengető idegenekkel, és ne nyissanak ajtót!

Hányszor vehető igénybe a szolgáltatás?

A segítségre szorulók hetente legfeljebb kétszer vehetik igénybe a szolgáltatást.

Kik lesznek az önkéntesek?

Az önkéntesek fiatalok, akik a Városi Civil Kerekasztal Ifjúsági terület toborzásában tevékenykednek és Kecskemét belső közigazgatási területén dolgoznak. A külső városrészek ellátása a polgárőrség bevonásával történik. Az önkéntesek párban fognak dolgozni, igazolványokat fognak kapni, illetve megkapnak minden szükséges védőfelszerelést is.

Mi történik, ha az önkéntesek problémát találnak valamelyik igénybe vevőnél?

Amennyiben az önkéntes segítők bármi gondot, problémát észlelnek a segítségre szoruló személynél, értesítik az ellátórendszert.

Kik hozták létre és működtetik a Szolgálatot?

A Gondoskodó Szolgálat a kecskeméti önkormányzat, a CédrusNet, a Városi Civil Kerekasztal Ifjúsági Tagozata, a Hírös Agóra, a Kecskeméti Polgárőr Egyesület, az Egészségügyi és Szociális Intézmények Igazgatósága és a Kecskeméti Közlekedési Központ szoros együttműködésével látja el a feladatot.

Hol lehet a Szolgálatba telefonos diszpécsernek jelentkezni?

A következő elérhetőségeken: 36-70-618-18-78, gondoskodas@hirosagora.hu . A diszpécserszolgálatot két-két fő látja el napi 5 órás ciklusokban, így naponta 4 önkéntesre van szükség a nem veszélyeztetett korosztályból.

Támogatóink és együttműködő partnereink:
Széchenyi 2020
Európai Unió zászló